Angrerett og returrett

Retten til å angre kjøp

Som forbruker har du rett til å angre kjøpet ditt senest 14 dager etter at du har mottatt varen. For å benytte deg av denne retten, må du kontakte DOLLE Nordic Norge før retur på telefon +45 99 53 53 53 eller via e-post på post@dolle.no.

Du bes om å fylle ut vårt angre- og reklamasjonsskjema, og legge det ved returen.

Retur

Når du har kontaktet oss, går vi gjennom returforsendelsen sammen. Vennligst fyll ut vårt angre- og reklamasjonsskjema og legg det ved varen. Husk at ved reklamasjoner må du legge ved bilder av eventuelle feil eller mangler.

Du har ytterligere 14 dager til å sende varen tilbake etter at du har meldt din angre. Hvis varen har blitt brukt, kan den fortsatt returneres, men vær oppmerksom på at det kan forekomme verdiforringelse.

Verdiforringelse

 
Verdiforringelsen av den brukte varen fastsettes ut fra hva vi kan få for den ved videresalg. Du må selv betale for returen, og vi refunderer beløpet for varen samt eventuelle fraktkostnader etter at vi har mottatt den. Refusjonen vil bli tilbakeført til betalingsmetoden du brukte ved kjøpet.

Viktig

  • Du kan ikke bare nekte å motta varen for å angre kjøpet.
  • Vi mottar ikke pakker sendt med etterkrav.

Reklamasjonsrett

Som privatforbruker har du 2 års reklamasjonsrett. Hvis du oppdager feil eller mangler, må du kontakte oss så snart som mulig. Vi vurderer om varen kan repareres, byttes, eller om pengene skal refunderes.

Reklamasjoner må meldes innen rimelig tid, og du må sjekke varen for transportskader ved mottak. Reklamasjoner som meldes innen 1 måned etter at mangelen er oppdaget, vil bli ansett som berettigede.

Spesialmålprodukter

Ved kjøp av spesialmålprodukter aksepterer du at disse ikke kan returneres eller angrerett. Du bekrefter samtidig at de angitte målene er korrekte, og at de ikke kan endres etter kjøpet.

De samme vilkårene gjelder for tilleggskjøp til spesialmålprodukter.

Reparasjon og gjenlevering

Hvis en vare er defekt, påtar DOLLE Nordic Norge seg å utbedre det innen rimelig tid. Hvis det ikke er mulig, leverer vi en ny, feilfri vare, eller refunderer kjøpesummen.

DOLLE Nordic Norge refunderer eventuelle dokumenterte utgifter forbundet med returen.

DOLLE Nordic Norge kan ikke gjøres ansvarlig for indirekte tap eller følgeskader.

Ansvarsfraskrivelse

DOLLE Nordic Norge tar forbehold om trykkfeil, momsendringer og forsinket eller mangelfull levering som følge av force majeure.

Trenger du hjelp?

heroicons/outline/phone +45 99 53 53 53
heroicons/outline/mail post@dolle.no
Vår kundeservice åpner kl. 09:00